У розділі вміщено статистичні дані про дошкільні, загальноосвітні та вищі навчальні заклади різних рівнів акредитації, підготовку аспірантів та докторантів.
До дошкільних навчальних закладів (ДНЗ) належать ясла, ясла-садки, дитячі садки, ясла-садки сімейного, комбінованого, компенсуючого типу (спеціальні та санаторні), навчально-виховні комплекси тощо.
До загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) належать школи, ліцеї, гімназії, колегіуми, навчально-виховні комплекси (об'єднання), санаторні школи всіх ступенів, а також спеціальні школи (школи-інтернати) та школи соціальної реабілітації.
Загальноосвітні навчальні заклади першого ступеня (початкова школа) забезпечують початкову загальну освіту, другого ступеня (основна школа) -базову загальну середню освіту, третього ступеня (старша школа) - повну загальну середню освіту.
До вищих навчальних закладів (ВНЗ) належать технікуми, училища, коледжі, інститути, консерваторії, академії, університети тощо.
Відповідно до статусу вищих навчальних закладів встановлено чотири рівні акредитації: І - технікуми, училища; II - коледжі та інші прирівняні до них заклади; III і IV - академії, університети, інститути, консерваторії.
Вищі навчальні заклади здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями:
молоділий спеціаліст - забезпечують технікуми, училища, інші вищі навчальні заклади І рівня акредитації;
бакалавр - забезпечують коледжі, інші вищі навчальні заклади II- IV рівнів акредитації;
спеціаліст, магістр - забезпечують вищі навчальні заклади III і IV рівнів акредитації.
У рамках удосконалення державного статистичного спостереження з питань вищої освіти змінено методологію формування показників, які характеризують прийом до ВНЗ і випуск фахівців.
Так починаючи з 2004/2005 навчального року, наводяться дані про прийом на початковий цикл навчання ( тобто про студентів, які тільки розпочали навчання у ВНЗ) та випуск фахівців (без тих, що продовжують навчання з метою здобуття більш високого освітньо-кваліфікаційного рівня).
(на кінець року)
|
1990
|
1995
|
2000
|
2005
|
2007
|
2008
|
Кількість закладів
|
80
|
93
|
58
|
48
|
48
|
49
|
У них місць
|
12815
|
11440
|
5600
|
4839
|
5216
|
6612
|
Кількість дітей у закладах, тис. |
13,0
|
10,5
|
5,6
|
6,0
|
6,9
|
7,4
|
Охоплення дітей закладами,
|
|
|
|
|
|
|
у % до кількості дітей
|
|
|
|
|
|
|
відповідного віку
|
|
|
|
65
|
66
|
71
|
Кількість дітей у закладах
|
|
|
|
|
|
|
у розрахунку на 100 місць
|
102
|
92
|
99
|
123
|
133
|
112
|
16.2. Розподіл дітей у дошкільних закладах за мовами виховання
(на кінець року; відсотків)
|
1 1995 | |
2000 |
|
2005 |
|
2006 |
|
2007 |
|
2008
|
Кількість дітей, тис. осіб |
10,5
|
5,6
|
6,0
|
6,5
|
6,9
|
7,4
|
виховувались українською мовою
|
89,1
|
95,2
|
94,4
|
92,1
|
92,7
|
92,5
|
виховувались російською мовою
|
10,9
|
4,8
|
5,6
|
7,9
|
7,3
|
7,5
|
16.3. Загальноосвітні та вищі навчальні заклади у 1995—2008 роках
(на початок навчального року)
|
Денні загальноосвітні
|
|
Вищі навчальні заклади
|
||||
|
І—II рівнів
|
|
III- IV рівнів
|
||||
|
навчальні заклади
|
акредитації
|
|
акредитації
|
|||
|
|
у них
|
|
у них
|
|
у них
|
|
|
усього
|
учнів,
|
усього
|
студентів,
|
усього
|
студентів,
|
|
|
|
тис.
|
|
тис
|
|
|
тис.
|
1995/96
|
48
|
38,2
|
10
|
|
7,8
|
1 4,3
|
|
1996/97
|
49
|
37,6
|
|
|
7Д
|
1 4,2
|
|
1997/98
|
49
|
36,8
|
|
|
4,3
|
1 6,2
|
|
1998/99
|
49
|
36,3
|
6
|
|
4,0
|
1 6,0
|
|
1999/00
|
48
|
35,2
|
6
|
|
4,0
|
1 5,9
|
|
2000/01
|
49
|
34,6
|
6
|
|
4Д
|
1 6,5
|
|
2001/02
|
48
|
32,9
|
6
|
|
4,5
|
1 7,3
|
|
2002/03
|
49
|
31,4
|
6
|
|
4,9
|
1 8,5
|
|
2003/04
|
49
|
29,5
|
6
|
|
5Д
|
1 9,2
|
|
2004/05
|
47
|
27,6
|
6
|
|
5,3
|
1 9,7
|
|
2005/06
|
47
|
25,8
|
5
|
|
з,з
|
1 10,3
|
|
2006/07
|
47
|
24,3
|
6
|
|
3,9
|
1 10,2
|
|
2007/08
|
47
|
23,2
|
6
|
|
3,7
|
1 10,0
|
|
2008/09
|
47
|
22,0
|
6
|
|
3,5
|
|
9,6
|
16.4. Кількість осіб, які навчалися у навчальних закладах
(на початок навчального року; одиниць)
|
1995/96
|
2000/0 Iі |
2005/06
|
2006/07
|
2007/08
|
2008/09
|
Усього, тис.
|
50,2
|
45,2
|
39,4
|
38,4
|
36,9
|
35,1
|
У денних загально-
|
|
|
|
|
|
|
освітніх навчальних
|
|
|
|
|
|
|
закладах
|
38,2
|
34,6
|
25,8
|
24,3
|
23,2
|
22,0
|
У вищих навчальних
|
|
|
|
|
|
|
закладах
|
|
|
|
|
|
|
І—II рівнів акредитації |
7,8
|
4Д
|
з,з
|
3,9
|
3,7
|
3,5
|
III- IV рівнів акредитації
|
4,3
|
6,5
|
10,3
|
10,2
|
10,0
|
9,6
|
на 1 тис. населення, осіб |
||||||
У денних загально-
|
|
|
|
|
|
|
освітніх навчальних
|
|
|
|
|
|
|
закладах
|
132
|
126
|
101
|
96
|
92
|
87
|
У вищих навчальних
|
|
|
|
|
|
|
закладах
|
|
|
|
|
|
|
І—II рівнів акредитації |
27
|
15
|
13
|
15
|
15
|
14
|
III- IV рівнів акредитації
|
15
|
24
|
40
|
40
|
39
|
38
|
Починаючи з 2000/01 навчального року - з урахуванням недержавних закладів.
16.5. Денні загальноосвітні навчальні заклади
(на початок навчального року; одиниць)
|
1995/96
|
2000/0 Iі |
2005/06
|
2006/07
|
2007/08
|
2008/09
|
Всього закладів
|
48
|
49
|
47
|
47
|
47
|
47
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
І ступеня
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
І—II ступеня
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
І—III ступеня
|
44
|
39
|
33
|
33
|
33
|
33
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
II—III ступеня
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
гімназії
|
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
ліцеї
|
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
колегіуми
|
-
|
-
|
1
|
1
|
1
|
1
|
навчально-виховні
|
|
|
|
|
|
|
комплекси
|
|
3
|
5
|
5
|
5
|
5
|
спеціальні школи
|
|
|
|
|
|
|
(школи-інтернати),
|
|
|
|
|
|
|
школи соціальної
|
|
|
|
|
|
|
реабілітації та
|
|
|
|
|
|
|
санаторні школи
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Кількість учнів у
|
|
|
|
|
|
|
закладах, тис.
|
38,2
|
34,6
|
25,8
|
24,3
|
23,2
|
22,0
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
І ступеня
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
І—II ступеня
|
0,8
|
о,з
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
І—III ступеня
|
36,8
|
30,2
|
19,2
|
17,9
|
17,0
|
15,9
|
середні школи
|
|
|
|
|
|
|
II—III ступеня
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
гімназії
|
|
1,4
|
1,4
|
1,3
|
1,3
|
1,3
|
ліцеї
|
|
1,2
|
1,8
|
1,8
|
1,8
|
1,7
|
колегіуми
|
-
|
-
|
ІД
|
1,0
|
0,9
|
0,9
|
навчально-виховні
|
|
|
|
|
|
|
комплекси
|
|
1,0
|
1,6
|
1,6
|
1,5
|
1,5
|
спеціальні, школи
|
|
|
|
|
|
|
(школи-інтернати),
|
|
|
|
|
|
|
школи соціальної
|
|
|
|
|
|
|
реабілітації та
|
|
|
|
|
|
|
санаторні школи
|
0,6
|
0,6
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
Кількість
|
|
|
|
|
|
|
учителів, тис.
|
2,3
|
1,9
|
1,8
|
1,8
|
1,7
|
1,7
|
(на початок навчального року)
|
1995/96
|
2000/01
|
2005/06
|
2006/07
|
2007/08
|
2008/09
|
Кількість закладів
|
11
|
7
|
6
|
7
|
7
|
7
|
І—II рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
10
|
6
|
5
|
6
|
6
|
6
|
III- IV рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
У них студентів, тис.
|
12,1
|
10,6
|
13,6
|
14,1
|
13,7
|
13,1
|
І—II рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
7,8
|
4Д
|
з,з
|
3,9
|
3,7
|
3,5
|
за денною формою
|
|
|
|
|
|
|
навчання
|
5,4
|
3,4
|
2,8
|
ЗД
|
з,о
|
з,о
|
III- IV рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
4,3
|
6,5
|
10,3
|
10,2
|
10,0
|
9,6
|
за денною формою
|
|
|
|
|
|
|
навчання
|
3,0
|
4Д
|
5Д
|
4,8
|
4,7
|
4,4
|
Прийнято, тис.
|
3,5
|
3,3
|
3,5
|
3,2
|
3,3
|
2,5
|
І—II рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
2,4
|
1,4
|
ІД1
|
1,2і
|
1,3і
|
ІД1
|
III- IV рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
ІД
|
1,9
|
2,4і
|
2,0і
|
2,0і
|
1,4і
|
Випущено, тис.
|
2,9
|
3,1
|
2,8
|
3,3
|
3,4
|
3,2
|
І—II рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
2,3
|
1,2
|
1,02
|
1,12
|
1,22
|
1,02
|
за денною формою
|
|
|
|
|
|
|
навчання
|
1,4
|
1,0
|
0,7
|
0,8
|
0,9
|
0,7
|
III- IV рівнів
|
|
|
|
|
|
|
акредитації
|
0,6
|
1,9
|
1,82
|
2,22
|
2,22
|
2,22
|
за денною формою
|
|
|
|
|
|
|
навчання
|
0,4
|
1,4
|
0,9
|
ІД
|
1,0
|
1,0
|
Починаючи з 2004/05 навчального року - прийнято осіб на початковий цикл навчання (без тих, що прийняті на навчання з метою здобуття більш високого освітньо-кваліфікаційного рівня).
Починаючи з 2004/05 навчального року - випущено фахівців ( без тих, що закінчили відповідний цикл навчання та продовжують навчання з метою здобуття більш високого освітньо-кваліфікаційного рівня).
На початок 2008/09 навчального року серед студентів ВНЗ І—II рівнів акредитації 15 осіб - інваліди, 57 - сироти та ті, що залишились без піклування батьків; серед студентів ВНЗ ПІ- IV рівнів акредитації - відповідно 40 та 16 осіб. Направлення на роботу отримало 1,4 тис. випускників ВНЗ (45,1% до загальної кількості випускників). З низ 1,1 тис. навчалися за рахунок коштів державного бюджету.
16.7. Розподіл студентів вищих навчальних закладів за мовами навчання
(на початок навчального року: відсотків)
|
2005/06
|
2006/07
|
2007/08
|
2008/09
|
Кількість студентів І—II рівнів |
|
|
|
|
акредитації, тис. осіб
|
з,з
|
3,9
|
3,7
|
3,5
|
навчалися українською
|
|
|
|
|
мовою
|
93,7
|
94,9
|
94,4
|
98,0
|
навчалися російською
|
|
|
|
|
мовою
|
6,3
|
5Д
|
5,6
|
2,0
|
Кількість студентів III- IV
|
|
|
|
|
рівнів акредитації, тис. осіб |
10,3
|
10,2
|
10,0
|
9,6
|
навчалися українською
|
|
|
|
|
мовою
|
72,9
|
80,5
|
80,8
|
81,3
|
навчалися російською
|
|
|
|
|
мовою
|
27,1
|
19,5
|
19,2
|
18,7
|
16.8. Чисельність студентів ВНЗ за джерелами фінансування їх навчання
(на початок навчального року;)
|
2006
|
2007
|
2008
|
|||
|
І—II
|
III-IV
|
І—II
|
III-IV
|
І—II
|
III-IV
|
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
Кількість студентів,
|
|
|
|
|
|
|
осіб
|
3906
|
10167
|
3678
|
9980
|
3512
|
9627
|
у тому числі за рахунок
|
|
|
|
|
|
|
коштів
|
|
|
|
|
|
|
державного бюджету
|
2344
|
3849
|
2273
|
3819
|
2197
|
3708
|
місцевих бюджетів
|
404
|
-
|
389
|
-
|
435
|
-
|
центральних органів
|
|
|
|
|
|
|
виконавчої влади,
|
|
|
|
|
|
|
юридичних осіб
|
-
|
147
|
-
|
186
|
-
|
149
|
фізичних осіб
|
1158
|
6171
|
1016
|
5975
|
880
|
5770
|
16.9. Прийом студентів ВНЗ на початковий цикл за джерелами фінансування їх навчання
(на початок навчального року;)
|
2006
|
2007
|
2008
|
|||
|
І-ІІ
|
III-IV
|
І-ІІ
|
III-IV
|
І-ІІ
|
III-IV
|
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
рівнів
|
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
акриди-
|
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
тацн
|
Прийнято студентів,
|
|
|
|
|
|
|
осіб
|
1247
|
2048
|
1271
|
1980
|
1067
|
1413
|
у тому числі за рахунок
|
|
|
|
|
|
|
коштів
|
|
|
|
|
|
|
державного бюджету
|
723
|
930
|
715
|
901
|
700
|
842
|
місцевих бюджетів
|
152
|
-
|
153
|
-
|
152
|
-
|
центральних органів
|
|
|
|
|
|
|
виконавчої влади,
|
|
|
|
|
|
|
юридичних осіб
|
-
|
26
|
-
|
15
|
-
|
-
|
фізичних осіб
|
372
|
1092
|
403
|
1064
|
215
|
571
|
16.10. Випуск фахівців з вищих навчальних закладів за освітньо-кваліфікаційними рівнями
|
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
Усього випущено ,
|
осіб
|
2752
|
3248
|
3450
|
3172
|
у тому числі
|
|
|
|
|
|
магістрів
|
|
151
|
201
|
208
|
237
|
спеціалістів
|
|
965
|
1189
|
1177
|
1124
|
бакалаврів
|
|
2
|
5
|
95
|
61
|
молодших спеціалістів
|
1634
|
1853
|
1970
|
1750
|
Без осіб, які продовжують навчання для здобуття більш високого освітньо-кваліфікованого рівня.
На початок 2008/09 навчального року увіз усіх рівнів акредитації працювало 502 педагогічних та 351 науково-педагогічних працівників. З них наукову ступень кандидата наук мають 202 особи, доктора наук - 37 особи, учене звання доцента - 154, професора - 37 осіб.
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
Кількість установ,
|
|
|
|
|
що мають
|
|
|
|
|
аспірантуру
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Кількість аспірантів
|
|
|
|
|
на кінець року
|
93
|
89
|
99
|
98
|
Прийнято
|
32
|
31
|
38
|
28
|
з відривом від
|
|
|
|
|
виробництва
|
22
|
20
|
29
|
21
|
без відриву від
|
|
|
|
|
виробництва
|
10
|
11
|
9
|
7
|
Підготовлено
|
20
|
24
|
22
|
29
|
з відривом від
|
|
|
|
|
виробництва
|
10
|
12
|
17
|
19
|
без відриву від
|
|
|
|
|
виробництва
|
10
|
12
|
5
|
10
|
16.12. Підготовка докторантів
|
2005
|
|
2006
|
|
2007
|
|
2008
|
Кількість установ, що мають докторантуру
|
|
1
|
|
2
|
|
1
|
|
Кількість докторантів на кінець року
|
|
1
|
|
1
|
|
-
|
-
|
Прийнято
|
|
-
|
|
-
|
|
-
|
-
|
Підготовлено
|
|
1
|
|
—
|
|
1
|
—
|